CIEĽ
Klub KMŽ Hôrky už od založenia smeruje na medzinárodnú spoluprácu na poli železničného modelárstva. Preto sme využili ponuku od našich poľských kolegov, modulárov v mierke TT (1:120), na spoločné stretnutie. Zameranie nášho klubu je výstavba modelu fragmentov miestnej trate Žilina – Rajec. V Poľsku sme prezentovali úsek šírej trate v okolí nákladnej zástavky Porúbka, ktorá bola v layout-e situovaná medzi výhybňou Žabi Róg a skrytou stanicou TC1. Náš úsek trate reprezentoval ČSD vetvu so samostatnou osobnou dopravou s nadväznosťou na PKP. Okrem nášho klubu sa v Poľsku prezentovali aj modulári z Nemecka. Nákladná doprava bola medzinárodná.
LAYUOT
link: http://www.sttandard.org.pl/wp-content/uploads/2011/01/Sosnowiec-ostateczny.pdf
MIESTO
Technická škola v Sosnowci, ul. Kilinskiego 31
PROGRAM
Piatok:
- príjazd v podvečerných hodinách a výstavba layout-u;
- ubytovanie.
Sobota:
- doladenie layout-u;
- príprava jazdy podľa GVD;
- jazda pre verejnosť podľa GVD od 10:00 do 17:00 hod.;
- problematický modelový čas – Peťo Fábry naprogramoval nové modelové hodiny;
- jazda podľa GVD iba účastníkov stretnutia;
- výmena problematickej stanice TRCZYN za TC2 v layout-e;
- diskusia.
Nedeľa:
- jazda pre verejnosť podľa GVD od 10:00 do 13:00 hod.;
- rozoberanie layout-u;
- odjazd domov.
POSTREHY ZO STRETNUTIA
Účasť verejnosti:
- Poliaci mali veľmi dobre spropagovanú akciu, účasť bola v porovnaní s obdobnými akciami organizovanými na Slovensku niekoľkonásobne vyššia a v tomto smere sa treba poučiť.
Moduly:
- Náš prezentovaný úsek trate bol vo finálnej verzii ako v zjazdnosti, tak aj v prevedení krajiny, o čom svedčí množstvo fotografií;
- Niektoré poľské traťové moduly a stanice boli len vo fáze výstavby, čo sa negatívne prejavilo najmä na ich zjazdnosti;
- Zaradenie dvojkoľajky do layout-u významne obohatilo prevádzku;
- Naopak nemecké moduly boli už tradične na špičkovej úrovni.
Organizácia stretnutia:
- Z nášho pohľadu zo začiatku trochu chaotické, najmä v piatok pri výstavbe layuot-u, ale na prekvapenie všetko fungovalo v poriadku;
- Čo mne osobne vadilo, bolo nedodržiavanie GVD, najmä manipulácia s chodom modelového času, čo viedlo k meškaniam vlakov a potlačeniu nákladnej dopravy;
- Naopak treba vyzdvihnúť nasadenie strojov prevádzkovaných na tratiach PKP;
- Treba konštatovať, že náš pomerne mladý klub je schopným a plnohodnotným článkom na poli modulového železničného modelárstva v mierke TT nielen doma na Slovensku, ale aj v najbližšom zahraničí.
Do budúcnosti…
- účasť poľských kolegov na 5. TT víkende vo Hôrkach v septembri 2011;
- výmena skúseností v oblasti železničného modelárstva;
- spoločná účasť na prevádzkových stretnutiach v budúcnosti.
Za klub KMŽ Hôrky spísal Patrik Kotula